המלצות לצעצועי התפתחות | דוורון מוצרי תינוקות

המלצות לצעצועי התפתחותלצעצועי התפתחות קיימת חשיבות רבה. הם מפתחים את החושים, את היכולות המוטוריות והקוגניטיביות והם מעשירים את עולם הידע והדמיון. למרות שנדמה כי מדובר במשחק נטו, צעצועים מהווים עולם ומלואו עבור ילדים ותינוקות בכל גיל והם מלמדים אותם את כל אשר הם צריכים לדעת על מנת להסתדר בחיים. עם זאת כדי לא ליצור תסכול ועל מנת שהצעצועים ימלאו את תפקידם כראוי יש להתאים בין הצעצוע הנבחר לבין שלבי התפתחותו של הילד או התינוק עבורו קונים.


גילאים 0-3 חודשים


בחודשי החיים הראשונים נדמה כי תינוקות קטנים רק אוכלים וישנים, אך למרות שנראה כי הם אינם יכולים לעשות הרבה, בפועל זה לא מוקדם מדי להציע להם משחקים. אז נכון הם לא יכולים לבעוט בכדור או להרכיב פאזל אבל בהחלט יש הרבה דרכים להעשיר את עולמם ולתרום להתפתחותם הקוגניטיבית, המוטורית, הפיזית והרגשית. אחד המשחקים המתאימים לחודשי החיים הראשונים הוא מובייל לתינוק. הוא מתאים מגיל לידה והוא מציע יתרונות התפתחותיים רבים: החל בפיתוח חוש השמיעה, דרך פיתוח חוש הראייה והמישוש ועד פיתוח יכולת קוגניטיבית.


גילאים 3-6 חודשים


מגיל שלושה חודשים התינוק מתחיל לגלות עניין, לחייך, להגיב לעולם ולכן כדאי לחשוף אותו לצעצועי התפתחות מסוגים שונים כדי לפתח את היכולות שלו. זה הזמן בו אחיות טיפת חלב ממליצות להשכיב את התינוק כמה שיותר על הבטן ולחזק את חגורת הכתפיים והצוואר. כדי לעשות זאת לאורך זמן הוא זקוק לגירויים. אחד מצעצועי ההתפתחות המומלצים לתקופה זו הוא אוניברסיטה. ישנם סוגים שונים של דגמים, ביניהם מוטות שאפשר להניח מעל התינוק או דגמים הכוללים גם משטח פעילות וכרית התפתחות. משטח הפעילות מעודד זחילה ומפתח את יכולות הראייה של התינוקות הקטנים.


גילאים 6-12


החל מגיל 6 חודשים ואילך התינוקות מתחילים להיות הרבה יותר פעילים, חלקם אף יחלו כבר להראות סימנים של התחלת זחילה, המהירים ביניהם כבר יזחלו. אם הם עדיין לא זוחלים אפשר לרכוש עבורם צעצועי התפתחות מעודדי זחילה כמו למשל כדור שמח עם אורות ומוזיקה או מוצרים אחרים בסגנון אשר מפתחים את הקואורדינציה של התינוקות בדרכים שונות ומגוונות. צעצוע התפתחות נוסף המתאים לאלו הגילאים הוא מקלדת חיות עם אורות ומוזיקה שכוללת לחצנים מסוגים שונים אשר בכל לחיצה משמיעים צלילים ובכך היא תורמת ליכולות הקוגניטיביות של תינוקות.

 

גילאים 12-24 חודשים 


מגיל שנה רוב התינוקות כבר עומדים, חלקם אף יעשו את צעדיהם הראשונים בעולם. בשלב זה בחירת צעצועים כמו שולחן פעילות תהיה מעולה, שולחנות אלו מאוד אינטראקטיביים ומציעים שלל פעילויות מהנות שיעסיקו את הילדים וילמדו אותם. לאלו שכבר הולכים או מתחילים ללכת בימבה או הליכון יהיו בחירה טובה.

המלצות לצעצועי התפתחותישנם דגמים שונים של בימבות מלבד זו הבסיסית ואפשר בהחלט ליהנות מבימבה עם גגון הגנה מפני השמש וידית להורים. בנוסף, ניתן להתאים תלת אופן עם מוט הולכה, כאשר בעתיד יוכל ללמוד לרכוב בעצמו. צעצועי התפתחות נוספים שילדים בגילאים האלו ישמחו לקבל הם צעצועים לאמבטיה וכל מיני משחקים שכוללים השחלות כמו מגדל 6 טבעות, צעצוע בית מפתחות חיות ועוד.

גילאי 24 חודשים

בגילאי שנתיים העוללים הקטנים שנדמה כי רק זה עתה נולדו, כבר גדלו. הם הולכים וממש הרבה יותר עצמאיים, ועכשיו הם משכללים בעיקר את היכולות המוטוריות. מלבד יכולות מוטוריות משופרות גם היכולות הקוגניטיביות מעט משתכללות וישנם ילדים שיכולים להרכיב פאזל. כמובן שמומלץ להתאים בין הפאזל לבין יכולותיו של הילד, לכן בשנים אלו ההמלצה היא לבחור בפאזל רצפה אשר החלקים שלו גדולים. בנוסף הפאזלים האלו משמשים גם כשטיח פעילות עליו ניתן לשחק במשחקים אחרים. גם המשחק החופשי מתפתח בשלבים אלו ותוכלו לבחור במשחקים מהנים כמו מכונית על שלט, משחק זריקת טבעות, מיני גולף, גול מטרה, עגלת בובה ועוד. 

 

טוען...