מה צריך לקנות לקראת הלידה | דוורון מוצרי תינוקות
מה צריך לקנות לקראת הלידה 

כאשר תינוק קטן מגיח לאוויר העולם החיים משתנים בצורה דרמטית. הטיפול בתינוק הקטן בחודשי חייו הראשונים עשוי לגזול מכם זמן רב ולכן רצוי וכדאי להיערך עם רשימת קניות לפני הלידה כדי להיות מוכנים עד כמה שאפשר ולהתפנות לטיפול בתינוק לאחר הלידה בראש שקט. המוצרים המופיעים ברשימה יהפכו את החיים שלכם לנוחים יותר ויעזרו לכם להתכונן לשינוי שעתיד לבוא בצורה יעילה.

עגלות

עגלה היא אחד המוצרים היותר שימושיים בתקופת חייו הראשונה של התינוק. העגלה תשמש אתכם למטרות שונות ותלווה את ילדכם מגיל לידה ולכל הפחות עד גילאי שנתיים שלוש. לכן כדאי להשקיע בעגלת תינוק איכותית, נוחה ובטיחותית של חברת מותג מובילה. כדי שהשהות בעגלה תהפוך למיטבית רצוי להצטייד גם בשמיכה לעגלה, תיק לעגלה וצעצועים לעגלה שילכדו את המבט של התינוק הקטן בזמן הערות. החליטו בשלבים הראשונים אם תרצו שהסלקל יתחבר לשלד העגלה, כדי שתוכלו להתנייד ברכב ובחוץ יותר בקלות.

ריהוט

מלבד חיי החוץ עליכם גם להיערך לטיפול בתינוק בתוך הבית ולכן כדאי לעצב חלל ייעודי לשם כך. בחדר התינוקות תזדקקו לרהיטים מותאמים כאשר העיקריים ברשימה הם עריסה ומיטת תינוק (עריסה לשלושת החודשים הראשונים), מזרן לעריסה ולמיטת תינוק, ושידת החתלה עם משטח נעים ורך להחתלה. מומלץ גם להשתמש בלול בסלון. הלול נייד עם גלגלים ואפשר להעביר בין הסלון לחדרי השינה לפי הצורך. אם תרצו תוכלו לשלב בחדר גם שטיח וכיסא הנקה או כיסא נדנדה וכדאי גם לחשוב על צעצועים מתאימים. בחודשי החיים הראשונים מדובר רעשנים, חיות מוסיקליות, בובות עשויות בדים וטקסטורות, מוביילים למיטה, אוניברסיטה וטרמפולינה.

בטיחות

השאיפה שלנו כהורים היא לשמור על בטיחותם של הילדים ולכן עלינו גם לרכוש סוגים שונים של מוצרי בטיחות שיהפכו את החיים עם תינוק בבית ובחוץ להרבה יותר נוחים וידידותיים. בין המוצרים שעליכם לרכוש נמצאים כיסא בטיחות או סלקל לרכב (דרוש גם כדי להוציא את התינוק מבית החולים), מגן שמש לכיסא בטיחות לנסיעה שקטה ונעימה, מוניטור נשימה למיטת התינוק ואינטרקום בקרת הורים, צלון לשמשת הרכב כדי שלא להסתנוור מהשמש ומראה לתינוק ברכב כדי שאפשר יהיה לראות אותו גם במהלך הנהיגה.

ביגוד

בחודשי החיים הראשונים התינוק אינו יודע לווסת את טמפרטורת הגוף שלו. לכן צריך להלביש אותו בהתאם למזג האוויר. כאשר קונים בגדים חשוב לזכור שתינוקות בני יומם מתלכלכים הרבה ולכן חשוב שיהיו כמה וכמה סטים של חזיות ורגליות פלנל ו/או טריקו, בגדי גוף, אוברולים, כובע וזוג כפפות. מלבד מוצרי ביגוד אלו תשקלו לקנות לתינוק גם חליפה ראשונה ליום היציאה מבית החולים וגם חיתולי פלנל וחיתולי טטרה (בד) לשמירה על היגיינה וניקיון מרביים שלכם ושל התינוק כאחד.

למיטה

את עיקר זמנם התינוקות הקטנים מעבירים בשינה. לכן מיטת תינוק צריכה להיות גם נוחה, גם בטוחה וגם מעוצבת באהבה. לאחר שקניתם מיטה בגודל הנכון ובתקציב המתאים תוכלו להפוך אותה להרבה יותר מפנקת באמצעות המוצרים הנכונים. הצטיידו בסדינים למיטה, שמיכה ומגן ראש. קנו שמיכת פוך לימים קרירים ושעוונית כדי למנוע מההפרשות לחדור למזרן. הקפידו לקנות צעצועים התואמים לגילו ולשלב התפתחותו של הקטן כמו למשל מובייל לתינוק, בובת שינה ועוד.

האכלה

בין אם את בוחרת בהנקה או בתחליפי חלב, חשוב לעשות את בחירה המתאימה לך ולתינוקך. ישנן דרכים רבות להאכיל תינוק קטן, אחת מהן היא על ידי בקבוק. עליך לבחור את הבקבוק המתאים ביותר לתינוק מתוך מגוון רחב, תוכלו גם לקנות מוצרים נלווים כמו למשל פטמות לבקבוקי, מברשות לניקוי בקבוקים, מתקן לייבוש בקבוקים, מחמם בקבוקים, נרתיק שומר חום ועוד. גם אימהות מניקות יכולות להקל על זמן ההנקה באמצעות כרית הנקה, חזיות הנקה, רפידות הנקה ולחזור לשגרה עד כמה שאפשר באמצעות משאבת חלב ושקיות אחסון עבור החלב.

לאמבטיה

זמן הרחצה אהוב על רוב התינוקות ואפשר להפוך אותו לאף יותר טוב על ידי מוצרי אמבטיה ייעודיים. מלבד אמבטיה ומעמד לאמבטיה, קנו גם כרית ציפה או מושב, מדחום למים כדי לדעת תמיד מהי הטמפרטורה, מגבת לתינוק ומוצרי רחצה כמו סבון תינוקות, שמפו, שמן אמבט וספוג רחצה.

טיפול והיגיינה

טיפול מיטבי בתינוק ושמירה על ההיגיינה שלו יעזרו לשמור עליו כמה שיותר נינוח ורגוע. בין המוצרים שתזדקקו להם עבור מטרה זו נמצאים: משחה לתפרחת חיתולים, מברשת ומסרק, מגבונים לחים, תחליב לעור, חיתולים, מספריים לציפורניים, מדחום דיגיטלי, ויטמין די ואלכוהול. ויטמין די זהו תוסף שתינוקות קטנים צריכים ליטול ואלכוהול משמש לחיטוי הטבור.

ליולדת

גם היולדת צריכה לדאוג לעצמה: לאחר הלידה הגוף צריך לחזור לעצמו ואצל נשים מניקות גם להסתגל למצב החדש. רפידות הנקה הן מוצר חשוב הן מונעות דליפה של החלב אל הבגדים, משחה לפטמות תהיה שימושית במידה והן כואבות או שיש סדקים ותחתון רב פעמי יעזור להתמודד עם דימומים בתקופה שלאחר הלידה.

לקראת הלידה מומלץ לעשות רשימת קניות ולפנות לחנות למוצרי תינוקות שמציעה את כל המוצרים תחת קורת גג אחת ובכך להימנע מהתרוצצויות מיותרות.

לנוחיותך מצורף קובץ רשימת הלידה שלי להורדה ולהדפסה, בעזרתו תוכלי לעשות סדר ולסמן את הדברים הנחוצים לכם לפני הרגע הגדול.

טוען...