כך נשמור על עורו העדין של התינוק | דוורון מוצרי תינוקות

אין כמו עורו הרך והעדין של תינוק, ובגלל שהעור מאוד עדין הוא רגיש לגירויים בחודשי החיים הראשונים. אנו מציעים לכם כמה טיפים לשמירה על עורו העדין של התינוק כדי להימנע תפרחת טיטולים, סבוריאה, הזעה ועוד, מה שעלול לגרום לתינוקות להיות עצבניים ולא נינוחים בגלל.

תפרחת טיטולים

תינוקות קטנים רגישים לגירויים ולכן לא פעם תתפתח פריחה על גופם, למרות שברוב המקרים הפריחות לא גורמות נזק ויחלפו מעצמן. הנושא אינו מורכב כמו שאתם אולי עשויים לחשוב, עליכם רק לדעת באילו תנאים כן ניתן לטפל בבית, מתי צריך לפנות לטיפול רפואי וכיצד תוכלו להימנע מבעיות עור באופן כללי. כאשר מופיעה אדמומיות על העור באזור הטיטול, סביר להניח שלתינוק יש תפרחת טיטולים. תפרחת טיטולים זו תופעה שכיחה שיכולה להיגרם מכמה וכמה סיבות כמו למשל טיטולים הדוקים מדי, תדירות החלפה נמוכה, רגישות למותג מסוים (טיטולים, משחה, חומר ניקוי, מגבונים) ועוד. כדי להגן על עור התינוק עליכם לאוורר את האזור כמה שאפשר, להגדיל את תדירות החלפת הטיטולים ולהשתמש במשחה ייעודית לאזור כמו טלק נוזלי המשמש כקרם החתלה לתינוקות.

טלק נוזלי לתינוק

רגישות ואדמומיות בעור

ישנן סיבות רבות להופעת גירוי על העור כמו למשל רגישות לנוזל הניקוי של הבגדים, לכן מומלץ לכבס בגדים של תינוקות עם נוזל כביסה לתינוק. מוצרים המיועדים לתינוקות יהיו עדינים יותר והיפואלרגניים כך שינקו את הבגדים ביעילות מבלי לפגוע בעורו העדין של התינוק. מומלץ לקנות נוזל כביסה איכותי של חברת מותג מוכרת, שכן מוצרים ממותגים נבדקים ללא הרף ועומדים בכל תקני הבטיחות הנדרשים. במידה וכבר קיים גירוי על עור התינוק, בעת המקלחת אפשר לטפטף כמה טיפות של שמן אמבט לתינוק ולוותר על הסבון. לאחר האמבטיה אפשר למרוח על העור תחליב גוף להרגעת העור שמתאים לעור עדין ומגורה ובעל אפקט טיפולי.

חשיפה לשמש

במדינת ישראל החשיפה לשמש היא בלתי נמנעת ולמרות החיוניות של ויטמין די להתפתחותם התקנית של תינוקות בשנת חייהם הראשונה, עדיין מומלץ להימנע מחשיפה ישירה לשמש ומהקרינה שלה. חשיפה לקרני שמש ישירות מזיקה לעור התינוק ויכולה אף להשפיע על בריאותו, לכן כאשר היציאה החוצה בלתי נמנעת כדאי ורצוי להישאר בצל, ובכל מקרה, יש להשתמש במקדם הגנה מהשמש המיועד לילדים, בעל SPF גבוה. באפשרותכם לבחור בין קרם הגנה לספריי הגנה בעלי מקדם הגנה גבוה, לפי נוחות והעדפה אישית, תוכלו למרוח את ילדכם ולהיות שקטים ורגועים כשאתם מסתובבים עמו בחוץ.

הזעה

תינוקות קטנים מתקשים לווסת את טמפרטורת גופם בצורה אופטימלית ולכן כאשר הם קטנים צריך להלביש אותם בכמה שכבות ביגוד. באופן כללי תינוקות קטנים מתקשים עם המעברים בין קור לחום, והם מזיעים יותר מאדם מבוגר על מנת לקרר את הגוף. ברוב המקרים תינוקות מזיעים יותר במהלך השינה, מה שעלול להפריע להם לישון באופן רציף. לכן מומלץ להקל עליהם באמצעות מוצרים ייעודיים. אחד ממוצרים אלו שיכולים לשמור על עורם של התינוקות ולמנוע מהתפתחות גירויים כתוצאה מהזעה הוא כרית נושמת. כרית זו גם שומרת על תנוחה נוחה של התינוק וגם עשויה מבד נושם שמונע הזעת יתר ובכך תומכת בהגנה על עורו.

הגנה מקסימלית על עור התינוק

מלבד טיפול בבעיות עור כאלו ואחרות באופן נקודתי, כדאי ורצוי גם להקפיד על טיפול מונע ולהשתמש במוצרים אשר מיועדים לתינוקות, שכן הם יותר עדינים ומותאמים לצרכים של תינוקות קטנים. מומלץ לקנות תחליב רחצה לתינוק שמכיל רכיבים צמחיים כמו קמומיל ואלוורה, ולהקפיד שאינו מכיל פראבנים, צבעים ואלכוהול, נבדק דרמטולוגית ובעל תכונות דומות נוספות שאופטימליות לשימוש לעור התינוק. כמו כן בזמן המקלחת חשוב לסבן את התינוק היטב ולשם כך ישנו מוצר שנקרא ספוג כפפה. ספוג זה בעל רצועה המאפשרת להלביש אותו על כף היד לשימוש נוח ואפקטיבי.

שימו לב למגבונים שאתם בוחרים

מגבונים לחים הם חלק בלתי נפרד בזמן הטיפול בתינוק ונעשה בהם שימוש רב על בסיס יומיומי. כדי להגן על עור התינוק מומלץ לנקות את אזור הטיטול במים חמימים. במידה ונבצר מכם לעשות זאת, תוכלו להיעזר במגבונים רק שימו לב שאתם קונים מותג איכותי ובו מגבונים רכים ונעימים למגע שאינם כוללים אלכוהול, פנקוסיאטנול, פראבנים או בישום, ושהינם מותאמים לעורו העדין של תינוק מגיל לידה.

מגבונים רכים לתינוק

בעזרת המוצרים הנכונים תוכלו להבטיח שעורו של התינוק יישאר כמה שיותר חלק ונעים. ובמידה ומופיעים גירויים או אדמומיות, מוצרים טיפוליים ייעודיים יעזרו להתמודד בהצלחה עם האתגרים.

טוען...