כיצד לבחור מוצץ לתינוק? | דוורון מוצרי תינוקות

כיצד לבחור מוצץ לתינוק מתוך שפע של מוצצים?

כיצד לבחור מוצץ לתינוק?הן הורים חדשים והן וותיקים מחפשים דרכים להרגיע ולנחם את התינוקות הקטנים כשהם בוכים, מתלוננים או לא רגועים. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לעשות זאת היא על ידי מוצצים. יחד עם זאת ישנן חברות שונות ומגוונות המייצרות מוצצים לצד חברות חדשות שמנסות לכבוש את השוק. איך תדעו אילו מוצצים באמת איכותיים ואילו אינם יותר מסתם גימיק? המדריך הבא יספק לכם את כל הפרטים להם אתם זקוקים.

בוא נתחיל בהתחלה- מהו מוצץ?


מוצץ הוא מעין פטמה על ידית שמטרתה להחליף את פטמת האם ולנחם את התינוק במצבים שונים ומגוונים. בעוד שישנם תינוקות שיונקים רק בזמן ההנקות, תינוקות אחרים ירצו להמשיך עם היניקה גם לאחר שההאכלה הסתיימה. הסיבה לכך היא שהיניקה מרגיעה אותם. אולם כאמור, לא כל האימהות מסוגלות או רוצות להפוך למוצץ אנושי ולכן מוצץ הוא תחליף אשר משרת את המטרה שלשמה קיבל את שמו – לאפשר לתינוק למצוץ אותו כשהוא מרוגז, עייף או עצבני. כאשר הוא מנוהל היטב, הרגל המציצה הנו מבורך ויכול לשפר פלאים את חוויית הגדילה והגידול של ילדים.


מבנה המוצץ


הסוגים הנפוצים של מוצצים מורכבים משלושה חלקים:

  • פטמה – את הפטמה ממקמים בתוך חלל הפה של התינוק והוא מוצץ אותה. השימוש בפטמה מקושר לתינוק עם אכילה ויניקה ולכן המציצה מנחמת ומרגיעה אותו.
  • מגן – מתחת לפטמה ישנו חלק אשר מונע מהתינוק להכניס לפה שלו את כל הפטמה. כשמו כן הוא, מגן מסכנת חנק פוטנציאלית.
  • ידית אחיזה – ידית האחיזה הקטנה מעוצבת בצורת טבעת והיא מאפשרת להוציא את המוצץ מהפה בקלות וביעילות מבלי להתלכלך ברוק או נוזלים אחרים.

למרות שהמבנה של רוב המוצצים זהה, המוצצים השונים נבדלים זה מזה בחומרי הגלם מהם מיוצרים ובגודל ועיצוב הפטמה שלהם.


כיצד בוחרים מוצץ מכל כך הרבה סוגים של  מוצצים?


כאמור ישנם סוגים שונים של מוצצים ולכן יש למקד את הבחירה בפרמטרים החשובים לכם. לעיתים מדובר בעניין של ניסוי וטעייה עד מציאת המוצץ המתאים, שכן לרוב העדפתו של התינוק תכריע לצד מידת העקשנות שלכם. בכל מקרה כדאי ורצוי לבדוק את הנושאים הבאים:

  • עמידה בתקנים – חשוב יותר מכל שהמוצץ שבוחרים יהיה כמה שיותר בטיחותי. לכן יש לבדוק ולוודא שהמוצץ עומד בתו תקן של מכון התקנים הישראלי. כך תוכלו לדעת שהמוצץ עבר את כל מבדקי הבטיחות הנדרשים.
  • חברת מותג – כדאי לקנות מוצצים מחברת מותג מוכרת ומובילה כמו צ'יקו האיטלקית אשר שמה הולך לפניה בתחום ייצור המוצצים. לחברה מוכרת ישנו ניסיון וגם מוניטין ולכן היא תוכל לספק לכם מענה הולם במקרה הצורך. 
  • גילו של התינוק – גילו של התינוק משפיע גם הוא על סוג המוצץ אותו תבחרו. המוצצים השונים מתאימים לשלבי התפתחות וקבוצות גיל של תינוקות ותמיד יש לבחור בשלב ההתפתחות וקבוצת הגיל בהם נמצא התינוק.
  • החומר ממנו מיוצר המוצץ – ישנם מוצצים המיוצרים מסיליקון בעוד אחרים מיוצרים מלטקס (גומי טבעי). הלטקס הוא למעשה שרף גומי והסיליקון הוא חומר סינתטי אך שניהם מאוד איכותיים. לכל סוג יתרונות וחסרונות משלו.
  • התאמה לחלל הפה – מומלץ לבחור לתינוק מוצץ אורתודנטי, כלומר: מוצץ המתאים לחלל הפה מבחינה פיזיולוגית. בדרך זו מספקים ללשון מרחב תנועה טבעי וגדול יותר ומסייעים להתפתחות תקנית של הלסת התחתונה והעליונה.
  • עיצוב המוצץ – כיום קיימים בשוק מוצצים עגולים ומוצצים א- סימטריים. הוכח מדעית שהסוג השני הנו טוב יותר לתינוקות ולו רק בגלל שפטמת האם אינה סימטרית ומתאימה את צורתה לתנועות היניקה ולפיו של התינוק.
  • אוורור – פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האוורור של מגן הפה. על מגן הפה להיות כמה שיותר דק ובכך יאפשר לתינוק לנשום חופשי דרך האף. במוצצים מסוימים כגון מוצצי  קומפורט של צ'יקו ישנם אף חורים במגן כדי לאפשר נשימה יותר חופשית ומניעת הצטברות של רוק מסביב לפיו.


כיצד לבחור מוצץ לתינוק?רגע לפני השימוש, מה חשוב לדעת?


מוצצים הם דרך שימושית מאוד להרגיע תינוקות קטנים. לפני שמשתמשים במוצץ בפעם הראשונה יש להרתיחו למשך חמש דקות שלמות ולאחר מכן להקפיד לסחוט את הפטמה ולייבש אותה כדי למנוע הצטברות חיידקים. את המוצץ יש להחליף אחת לחודש או חודשיים או עם הופעת סימנים ראשונים של בלאי או פגם, אין לטבול אותו בדבש, סירופ או ריבה ורצוי שלא להשאיר אותו בסמוך למקור חום, לרבות אור השמש כדי למנוע בלאי.
לסיכום: אין לחשוש מהשימוש במוצץ הוא מספק צרכים שונים של התינוק ומשמש להרגעה. עם מעט עידוד ועזרה ניתן לגמול מהמוצץ בבוא הזמן וללא בעיה.

טוען...