איך לבחור מיטת תינוק | דוורון מוצרי תינוקות

תינוקות קטנים מבלים שעות רבות מהיום במיטת התינוק שלהם, במיוחד בחודשי החיים הראשונים. לכן מלבד נוחות, חשוב גם שהמיטה תהיה כמה שיותר בטיחותית ושתעמוד בכל הקריטריונים הבאים:

גודל מיטת תינוק

הגודל כן קובע, במיוחד כאשר מדובר בחללים קטנים. כאשר החלל של חדר התינוק קטן הורים רבים יעדיפו לבחור במיטת תינוק קטנה יותר. יחד עם זאת חשוב לזכור שעל המיטה לשמש את התינוק לפחות עד גיל שנתיים. לכן כדאי שתהיה בגודל סטנדרטי.

יציבות

מיטת התינוק שאתם בוחרים צריכה להיות כמה שיותר יציבה, יש לזכור שהתינוק גדל לתוכה ולכן יאחז בה, ינסה להיעמד ולהישען עליה. כאשר אתם בחנות נענעו מעט את המיטה כדי לבדוק אם אכן ניחנה ביציבות. אם היא מתנדנדת או מרעישה, סימן שאינה מורכבת טוב או שאינה יציבה.

מזרן

חלק בלתי נפרד מקניית מיטה הוא קניית מזרן למיטה. תינוקות לא יכולים לישון על כל מזרן, אלא על מזרן ייעודי וקשיח על מנת למנוע חנק. מלבד העובי והקשיחות חשוב שהמזרן יתאים בגודלו לגודל המיטה בדיוק ושלא יהיו רווחים בין המיטה לבין המזרן שעלולים לסכן את התינוק.

לול טוויגי

בתמונה, מיטה דגם מיה 

תקנים

מיטות תינוק צריכות לעמוד בתקני בטיחות מחמירים ולכן זו סוגיה שחשוב וכדאי לבדוק. תמיד כדאי לקנות מחברה מוכרת שיש לה מוניטין בתחום. חברה כזו תספק מוצרים איכותיים ובטיחותיים וכן תיתן לכם אחריות כך שיהיה לכם אל מי לפנות.

מיטת מעבר

ישנם סוגים שונים של מיטות אשר ניתן להפוך בזמן הנכון למיטת מעבר המיועדת לשלב הביניים בה הילד לומד לצאת מהמיטה בכוחות עצמו, אך עדיין זקוק להגנה של הסורגים. באפשרותכם להשקיע בדגם מסוג זה ואז להימנע מהצורך לקנות מיטה נוספת בגיל שנתיים. יחד עם זאת חשוב לבדוק שהפונקציה הזו לא פוגעת באיכות ובבטיחות המיטה שאתם בוחרים.

מיטה מתכווננת

ברוב המיטות תינוק תוכלו לשנות את גובה המזרן בעריסה על ידי הורדה או העלאה של בסיס המיטה. מדובר ביתרון משמעותי כאשר הילד גדל ומתחיל לעמוד ולשבת. כך אפשר להוריד את בסיס המיטה למטה ולמנוע סיכון של נפילה מהמיטה בגילאים מאוחרים יותר.

חומרי גלם

בדקו מהם חומרי הגלם מהם מיוצרת המיטה. האם מעץ מלא? האם מחומרי גלם אחרים ופחות איכותיים? ככל שחומר הגלם יותר איכותי כך המיטה תהיה יותר איכותית ולכן תהיה גם יותר עמידה, תלווה אתכם לאורך שנים ואף תוכל לשמש אתכם גם לילדים הבאים, אם תרצו.

המרחק בין הסורגים

הסורגים נועדו כדי לשמור על התינוק כמה שיותר בטוח במהלך השינה, כמו גם במהלך הערות. כדי שימלאו את תפקידם בהצלחה גם עליכם להיות ערניים ולשים לב שהמרחק בין הסורגים תקני ובטיחותי על מנת שלא לסכן את התינוק ששוהה בה.

 

גלגלים

ישנן מיטות שמגיעות עם גלגלים בעוד שאחרות נייחות יותר. כאשר אתם קונים בדקו את שתי האפשרויות ובחרו את זו המועדפת עליכם. אם בחרתם בדגם עם גלגלים שקל להזיז ממקום למקום, וודאו שיש לו גם מעצורי בטיחות.

גישה נוחה לתינוק

פרמטר נוסף שיש לבדוק כאשר קונים מיטת תינוק הוא הגישה לתינוק. כאשר התינוק מתעורר בלילה או במהלך היום אתם רוצים לספק לו מענה זמין ולכן כדאי שתבחרו במיטה בגובה המתאים, נוחה לשימוש, שיש בה מעקה מתכוונן ובגובה המתאים.

נוחות

בטיחות מאוד חשובה ויש לשים עליה דגש רב כאשר בוחרים מיטה. במקביל חשוב לוודא שהמיטה עצמה תהיה נוחה לשימוש ולשינה עבור הרך הקטן. יש לציין שככל שהמיטה תהיה נוחה יותר כך שנת הלילה תהיה טובה יותר, עבור התינוק וגם עבורכם. בדיוק כפי שרוכשים עגלת תינוק, אחד הפרמטרים החשובים הוא הנוחות.

 

מיקום המיטה

מיקום המיטה בבית גם כן ישפיע מאוד על הבחירה. אם זו מיטה שצריך לנייד הרבה אז כדאי לבחור בדגם עם גלגלים. אם זו מיטה שמיועדת לחדר עם ילדים נוספים חשוב שהיא תהיה גבוהה יותר ופחות נגישה לקטנטנים וכן הלאה.

מראה

מלבד האיכות וחומרי הגלם על המיטה שאתם בוחרים להיות תואמת לסגנון החדר ולטעם האישי שלכם. ישנם דגמים שונים ומגוונים של מיטות היכולות להתאים לסגנונות עיצוב שונים. בסופו של יום עליכם להיות מרוצים מהתוצאה הסופית של עיצוב חדר ילדים מרגיע, נעים וחלומי.

תקציב

פרמטר אחרון ולא פחות חשוב הוא התקציב שעומד לרשותכם. עליכם להקצות לקניית המיטה סכום בו תוכלו לעמוד ואז לסנן את הדגמים שחורגים מאותו הסכום. כדאי מאוד שהתקציב יהיה ריאלי על מנת שלא תצטרכו להתפשר על מיטה פחות איכותית ונוחה לתינוק הקטן שלכם.

טוען...